2011-10-12

Janusstenen av Elly Griffiths

Detta är en brittisk nutida deckare och i början tyckte jag att den följde standardmallen för nutida brittiska deckare och då tänkte jag att jag inte hade någon lust att läsa fler av Elly Griffiths böcker om rättsarkeologen Ruth Galloway, men sedan på flera ställen glimmar det till och jag fnissar lite för mig själv och inser att jag nog gillar den här boken i alla fall. Förutom att jag tycker mig se de humoristiska inslagen, så blir boken rätt spännande efter hand. Det blir nog så att jag får bita i det sura äpplet och ställa mig i kö för att få låna den första boken om Ruth (Flickan under jorden), vilken tycks vara ständigt utlånad på mitt bibliotek. Janusstenen är alltså den andra boken av tre hittills utkomna böcker på svenska om Ruth Galloway.

Inga kommentarer: